Set it off - Me W/O Us
專輯:Upside Down(2016)

 

感謝Against The Current,因為他們的合作我才會認識Set it off啊啊啊!
當初在聽到他們合作的Uptown Funk,聽到男生的聲音一個驚為天人!立刻!馬上!就去找他們的歌來聽。
從Duality這張專輯開始,到近期的Upside Down,裡面的每一首我幾乎都很喜歡啊!
超級對我的胃口XDD

個人覺得Duality這張沒有很成熟,直到Upside Down才比較有普通專輯,一種完整(?)的感覺。
當時剛聽完Duality的感想是⋯Cody你怎麼這麼充滿怨氣⋯年輕氣盛、憤世忌俗啊?XDD


【以下是不專業翻譯,請小心服用】


 

It seems there's always somethin' in the way
總是有事情在中間阻撓著我們
But when we started I made it clear it might be this way
但在一開始時,我已清楚表達這是有可能發生的
People moldin' stories, and it's always outta hand
人們捏造故事,這永遠無法控制
They love to fuel the fire till we burn at both ends
他們總愛火上澆油,直到我們燃燒殆盡

Baby have faith in me
寶貝,對我有點信心
When I can't be next to you
當我不再妳身旁
I can't heal the pain
我就不能療傷
When hearsay can change the truth
八卦可以改變事實
So don't you believe in a single thing
所以請妳別相信任何話
Unless it's from me when I say
除非是當我說
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存

They'll try to drag my name through the dirt
他們會想辦法將我的聲譽踩在地上
But if you don't mind a little mud then no one gets hurt
如果妳不介意這點髒,我就無所謂
But you, you fuel the fire, your love, it fuels the flames
但是妳,妳卻火上加油,用妳的愛,增強火焰
But if we show our ears are burnin' then we burn at both ends
若我們聽進謠言,我們就會被焚燒到屍骨無存

Baby have faith in me
寶貝,對我有點信心
When I can't be next to you
當我不再妳身旁
I can't heal the pain
我就不能療傷
When hearsay can change the truth
八卦可以改變事實
So don't you believe in a single thing
所以請妳別相信任何話
Unless it's from me when I say
除非是當我說
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存

And when I get home
當我回家
I'll show you what I said I'd do
我會實際證明我答應會做到的事
Pin you to the bed, show you who is your man
把妳放倒在床上,讓妳知道誰是妳的男人
And with our lips colliding
當我們的唇互相碰撞
It sparks the clearest chemistry
碰撞出最純淨的化學反應
And when we lock in, then you'll understand, yeah
然後當我們同步合而為一,妳就會懂
That babe if you leave me
如果妳離開我
You're stealin' my heartbeat
妳就是偷走了我的心跳
Over things we can't control
比起那些我們不能掌控的事
And babe if you leave me
如果妳離開我
I'm running on empty
我就會毫無生氣
Don't make me live this life alone
別讓我獨自一人活著

Cause there's no me without us
因為沒有了我們,我也無法生存
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存
Cause there's no me without us
因為沒有了我們,我也無法生存
There's no me without us
沒有了我們,我也無法生存

Don't you believe in a single thing
妳別相信任何事
Unless it's from me when I say…
除非是當我說⋯⋯


 

【延伸推薦】

Set It Off - Something New

Set It Off - Forever Stuck in Our Youth

Set It Off - Bleak December


歌詞參考資料:https://genius.com/Set-it-off-me-w-o-us-lyrics
圖片資料:https://genius.com/Set-it-off-me-w-o-us-lyrics

arrow
arrow

    Seven 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()