Tritonal & Jenaux - Broken (Feat. Adam Lambert)
專輯:Painting With Dreams(2016)

 

Adam的聲音啊~~~
身為Adam Lambert的粉絲,在延伸推薦那邊放了三首他的歌,完全的私心XDD

這首歌很簡單易懂,旋律也很catchy~

本人第一次嘗試翻譯,若有翻譯不通順或是有錯誤的地方敬請指教~
【以下是非常不專業的翻譯,請小心服用】



Before I met you I would have said I'm fine
在遇見你之前我會說我過得很好
If you asked, if you asked, if you asked me
如果你要問的話
And then you gave that word another life
之後你卻給了這個字新的定義
Yeah you got, yeah you got, yeah you got me
對,你擄獲了我

I wore the pain on my face
我把痛苦表現在臉上
Hoping someday it would fade
希望有一天它可以淡去
You know how to wash it away
而你懂的如何將它洗去
Oh you do it
喔你也的確這麼做了
I wear the smile that you gave me
現在我揚起你帶給我的笑容
Won’t take it off if you paid me
就算你給我錢也不會將笑容拿下
I wouldn’t say that you saved me
我不會說你拯救了我
But the truth is
雖然事實就是

Right when we met
在我們遇見彼此的那剎
You made me forget
你讓我忘卻
That my heart was ever
我的心曾經
Bro- broken
破裂過
Looking at me
現在看著我
You wouldn't believe
你絕對不會相信
That my heart was ever
我的心曾經
Bro- broken
破裂

Before I met you I wouldn't sleep alone
在我遇見你之前,我無法一個人入睡
But it felt, but it felt, but it felt like it
它感覺起來就像
I moved my body, but my chest was stone
移動我的身體,但胸膛卻鬱結成石頭一樣
Couldn’t break, couldn’t break, couldn’t break it
無法打破

I wore the pain on my face
我把痛苦表現在臉上
Hoping someday it would fade
希望有一天它可以淡去
You know how to wash it away
而你懂的如何將它洗去
Oh you do it
喔你也的確這麼做了
I wear the smile that you gave me
現在我揚起你帶給我的笑容
Won’t take it off if you paid me
就算你給我錢也不會將笑容拿下
I wouldn’t say that you saved me
我不會說你拯救了我
But the truth is
雖然事實就是

Right when we met
在我們遇見彼此的那剎
You made me forget
你讓我忘卻
That my heart was ever
我的心曾經
Bro- broken
破裂過
Looking at me
現在看著我
You wouldn't believe
你絕對不會相信
That my heart was ever
我的心曾經
Bro- broken
破裂

Bro- broken
破裂

Only you can make me forget that my
只有你能讓我忘記
Heart's been broke
我的心曾經破碎
You got me feeling like
你讓我感覺起來就像
Only you can make me forget that my
只有你能讓我忘記
Heart was ever broken
我的心曾經
Bro- broken
破碎

Right when we met
在我們遇見彼此的那剎
You made me forget
你讓我忘卻
That my heart was ever
我的心曾經
Bro- broken
破裂過
Looking at me
現在看著我
You wouldn't believe
你絕對不會相信
That my heart was ever
我的心曾經
Bro- broken
破裂

Bro- broken
破碎


 

【延伸推薦】

Adam Lambert - Whataya Want from Me

Adam Lambert - Another Lonely Night

(在Sweden Idol的演唱)

Adam Lambert - Outlaws Of Love

 


歌詞與圖片參考資料:https://genius.com/Tritonal-and-jenaux-broken-lyrics

arrow
arrow

    Seven 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()