undefined

Marianas Trench - Rhythm Of Your Heart
專輯:Rhythm Of Your Heart(2017)

 

Marianas Trench的新歌啦~~
MV裡面感覺走一個電子電玩的感覺,
又是一首很好記、很好哼的歌呢。

Josh的高音真的很有辨別性哈哈哈。
最近在youtube看了一些他們的live演出,
只能說,
Josh你再寫這種要突然拔高的音,
演唱會真的會越來越累齁XD

By the way, 這首歌有出現在近期Taylor Swift 公開的歌單中喔。

[歌詞版]

[MV]

若有翻譯不通順或是有錯誤的地方敬請指教~
【以下不專業翻譯,請小心服用】


 

Back to ones
重新歸零
From the top, ready or not
從頭來過,準備好與否
Here it comes
要開始了
For you and me
為了你我
But that was easier said than done
不過說的比做的容易
In the light of day, things can change from slim to none
在白天,有些事改變的機率微乎其微
I succumb, but loving you is a loaded gun
我屈服了,但愛著你就像是一把上膛的槍

(I, I) I don't wanna be this
我、我、我不像變成這樣
(No, oh) 'body need to see this
沒、沒、沒有人需要看到
(I, I) try to resist
我、我、我嘗試著抗拒
But the light's getting low to a glow 'till you're touching my lips
但眼前的光芒漸漸暗淡,直到你碰觸了我的嘴唇
Wanna go but I wouldn't
想要離開但我不會離去
I wanna stay when I shouldn't
我在該離去時想要留下
I wanna say no when I couldn't
我在該拒絕時無法開口

So meet me in the dark
所以,讓我們在黑暗中相會吧
Kiss me in the shadows of every spark
在每個瞬息光亮的陰影中親吻我
I know we shouldn't start (Ah)
我知道這一切不該發生
But baby, I'm a slave to the rhythm
但寶貝,我是這旋律的奴隸
Slave to the rhythm of your heart
臣服在你心裡節奏
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your heart
喔~你心的旋律
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your...
喔~你心的旋律...

Meant to be
命中注定
(Ha) maybe just a dangerous fantasy
或許這只是個危險的幻想
But before the fall, you were always real to me
但在一切崩塌之前,這一切如此真實
And after me, comes to you so easily (Easy)
然而忘了我,對你來說又是如此容易
But loving you just sticks to me
但我卻還是無法自拔的愛著你

(I, I) I don't wanna be this
我、我、我不像變成這樣
(No, oh) 'body need to see this
沒、沒、沒有人需要看到
(I, I) try to resist
我、我、我嘗試著抗拒
But the light's getting low to a glow 'till you're touching my lips
但眼前的光芒漸漸暗淡,直到你碰觸了我的嘴唇
Wanna go but I wouldn't
想要離開但我不會離去
I wanna stay when I shouldn't
我在該離去時想要留下
I wanna say no when I couldn't
我在該拒絕時無法開口

So meet me in the dark
所以,讓我們在黑暗中相會吧
Kiss me in the shadows of every spark
在每個瞬息光亮的陰影中親吻我
I know we shouldn't start (Ah)
我知道這一切不該發生
But baby, I'm a slave to the rhythm
但寶貝,我是這旋律的奴隸
Slave to the rhythm of your heart
臣服在你心裡節奏
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your heart
喔~你心的旋律
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your...
喔~你心的旋律...

(Slave to the rhythm)
(Slave to the rhythm, I know)
(Slave to the rhythm) I know
(Slave to the rhythm, I know)
(Slave to the rhythm) I know)
(Slave to the rhythm, I know)
(Slave to the rhythm) I know)
(Slave to the rhythm, I know)
Oh, but you don't leave me so
喔,但你還沒離開我,所以...

So meet me in the dark
所以,讓我們在黑暗中相會吧
Kiss me in the shadows of every spark
在每個瞬息光亮的陰影中親吻我
I know we shouldn't start (Ah)
我知道這一切不該發生
But baby, I'm a slave to the rhythm
但寶貝,我是這旋律的奴隸
Slave to the rhythm of your heart
臣服在你心裡節奏
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your heart
喔~你心的旋律...
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your heart
喔~你心的旋律...
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your heart
喔~你心的旋律...
(The rhythm of your heart)
(The rhythm of your...)
Oh, oh, the rhythm of your heart
喔~你心的旋律...
(Slave to the rhythm, slave to the rhythm, I know)
(沈醉在這旋律、著迷著,我知道)


 

【延伸推薦】

Marianas Trench - Stutter


歌詞、圖片參考資料:https://genius.com/Marianas-trench-rhythm-of-your-heart-lyrics

arrow
arrow

    Seven 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()